top of page
Kjøpsinfomasjon

Vilkår og betingelser 

 

Nettbutikk

 

1. Frakt, henting og levering

 

Frakt: Standard frakt er kr 79.- i Norge. Beløpsgrensen for fri frakt er kr 799,-. Ved kampanjer kan dette endres. Enkelte møbler sendes ikke, men dette er opplyst i annonsen.

 

Henting: Varer kan sees/hentes på vårt hentested på Grefsen i Oslo etter avtale (primært utenom vanlig arbeidstid). Vi ønsker at alle ordre hentes innen 4 uker, dersom annet ikke er avtalt. Absolutte hentefrist er 3 mnd.

 

Levering: Bor du i Oslo, betaler du ingenting ekstra for å få ordren levert personlig på døren (kr 79.- eller gratis om du handler for over kr 799.- ). Vi tar kontakt på forhånd for å avtale et passende tidspunkt, levering vil for tiden skje utenom vanlig arbeidstid. Vi leverer også småmøbler som ikke sendes i Oslo. Store møbler som feks. salongbord, kjøkkenbord, sofaer og andre møbler i samme størrelse leveres i utgangspunktet ikke uten en forhåndsavtale. Ta isåfall kontakt for et pristilbud før bestilling.

 

Vi setter stor pris på at du er tilstede til avtalt tid, så vi unngår bomtur. Ved bomtur som skyldes kunden, må levering avtales og betales på nytt.

Dersom noe skulle gå i stykker: Vi har sendt mange ordrer gjennom årenes løp, og heldigvis opplevdd svært sjeldent at noe har gått i stykker på veien. Dette er fordi vi pakker ekstremt godt og tar høyde for at det både er skjøre ting og at pakkene kan få hard medfart. Så dette er i utgangspunktet ikke en så veldig aktuell problemstilling,- MEN dersom uhellet skulle være ut,  og ordren ikke kommer hel frem, vil kunden få erstattet varene med en ny vare eller pengene tilbake. 

 

2. Ordrebehandling

 

Behandlingstid: Vi har for tiden en ordrebehandlingstid på inntil 3 virkedager, noe lengre behandlingstid kan forekomme i perioder med stor pågang eller i ferieperioder. Du vil få tilsendt en ordrebekreftelse på epost etter bestillingen er gjennomført. Deretter vil du få beskjed når ordren er klargjort og klar for henting, levering eller er sendt.

 

3. Betaling

 

Betalingsmetoder: Hos oss kan du betale med Vipps, kort eller Paypal. Vi tar dessverre ikke kontanter. Velg "frakoblet betaling" dersom du ønsker å betale med Vipps og betal deretter til vippsnummeret du får oppgitt.

 

Ved henting og levering foretrekker vi betaling ved bestilling, men det er også mulig å betale ved levering på døren/henting om man vil se varene før kjøp. Dette må isåfall avtales på forhånd/ved bestilling.

 

4. Angrerett og retur

 

Angrerett: Vi har angrerett på nettkjøp innen 14 dager fra varen er mottat. Det er viktig at du gir oss beskjed om du vil angre kjøpet ved å fylle ut tilsendt angrerettskjema. OBS: å unnlate å hente varen anses ikke som bruk av angreretten. Varene må være i samme stand som ved kjøpstidspunktet og evt fraktkostnader må betales av kjøper.

Tingenes tilstand: Vi ønsker å gi kunden gode produktbeskrivelser i kjøpsannonsen hvor vi opplyser om evt feil eller mangler. Kvalitet på tingene vi selger er svært viktig for oss og vi ser nøye over gjenstandene før de selges. De kategoriseres etter tilstand: meget god eller god. Det samme gjelder for lamper, de blir også funksjonstestet og sett over. Ledning og støpsel blir byttet ved behov. Men vi selger brukte gjenstander som kan ha mangler og bruksslitasje. 

 

5. Uavhentede ordre/pakker

 

Uavhentede ordre: Ordre som ikke blir hentet etter vår absolutte hentefrist (3 mnd), kan bli kansellert og gitt et gebyr på inntil kr 100.- I tilfeller der vi ikke hører noe fra kunden og vi har gitt minst 3 varsler om henting, kan ordrer bli kansellert før 3 mnd har gått (men etter 4 uker). 

 

Uavhentede pakker: I tilfeller der pakken ikke blir hentet på Posten av mottaker fordi kunden angrer kjøpet ved henting (men ikke har gitt oss beskjed eller fylt ut angrerettskjema) vil kunden få et gebyr på inntil kr 200.- når ordren blir kansellert. Dette blir da trukket fra ved kanselering av ordre og tilbakebetaling for kjøpet. Gebyrene dekker porto og andre kostnader vi har fått pgr manglende henting.

 

I tilfeller der kunden ikke kansellerer ordren, men ikke har fått hentet pakken innen fristen, vil kunden måtte betale faktisk porto (varierer) for å få pakken tilsendt på nytt.

 

Fiksetjeneste

1. Vurdering 

Etter vi har mottat din fikseforespørsel, vil vi komme tilbake med en vurdering på om lampen kan fikses og et prisestimat for jobben inkl. deler og evt frakt. Vi avtaler overlevering og sender deg en kvittering og oppsummering på hva vi har blitt enige om skal fikses, til hvilke pris etc. Vi pleier i de aller fleste tilfeller å holde oss innenfor gitt pristilbud. Om vi må endre prisestimatet etter mottak, vil vi automatisk ta kontakt med deg for godkjenning om vi ser en prisøkning på mer enn 200 kr. i deler. Dette kan feks. være om vi finner uventede feil eller det er mye mer arbeid enn forventet osv. 

2. Henting, frakt og levering

Kunden kan levere inn på vår adresse i Kjelsåsveien 49J, etter avtale. For tiden har vi inn/utlevering på tirsdager, etter kl 18. Vi kan også hente lampen hjemme hos deg for kr 79.- per tur i Oslo (på kveldstid etter avtale). Ved mottak ønsker vi helst lamper uten glasskuppler, skjermer osv. Ved bomtur som skyldes kunden, må levering avtales og betales på nytt. Vi tar også imot og returnerer lamper per post (inntil en viss størrelse), mot at kunden dekker porto og et gebyr på kr. 99.- 

3. Ekstratjenester 

Vi tilbyr også tjenesten "hjemmefiks" for kr 500.- ekstra (pris for fiksing, deler osv kommer i tillegg). Da kommer vi hjem til deg og fikser lampen på stedet (på kveldstid) og vi kommer evt tilbake dersom vi må se lampen først/ved behov. Dersom vi ikke klarer å fikse lampen, gjelder fortsatt vår garanti med at du ikke betaler noe for fiksingen, men kun hjemmefiksgebyret på kr 500.-. Denne tjenesten har behandlingstid på ca 2 -3 uker fra avtaleinngåelse. 

3. Leveringstid 

Vi har for tiden 4-6 ukers leveringstid på produkter til fiksetjenesten. Leveringstiden varierer, basert på pågang og hvor komplisert arbeidet er og kan derfor ta både kortere og lengre tid en dette. Spesielt nyere lamper ser vi er vanskeligere å reparere, enn lamper laget før 1990 (og kan derfor ta lengre tid å få fikset). 

4. Betaling

Vi tar kort og Vipps. Betaling skjer først ved henting på kortmaskin eller til vårt vipps bedriftsnummer 548871. 

 

Om vi ikke klarer å fikse lampen din, betaler du heller ingenting (bortsett fra faktiske kostnader/utlegg vi har hatt). Dette kan feks være kostnader til frakt, innkjøp av spesialdeler osv

5. Nye lamper 

Vi ser dessverre at nye lamper ofte ikke er laget for å bli reparert (med nye lamper mener vi lamper som er laget etter år 2000). Disse har en altså en tendens til å være vanskeligere å reparere, mer kostbare å reparere, hvis de i det hele tatt lar seg reparere. Dersom du har en lampe som faller inn under denne kategorien, må du gjerne sende oss en forespørsel, men vær forberedt på et mulig avslag eller høyere estimat. Om vi må demontere lampen for å kunne prøve å fikse den og den ikke lar seg gjenopprette tilbake til innlevert tilstand/reparere, er dette dessverre en risiko kunden må ta når det gjelder nye lamper. 

6. Markedsføring og tilbakemeldinger

Etter endt oppdrag er ferdig, kan vi be deg om en tilbakemelding på hvordan du opplevde tjenesten. De som bidrar med tilbakemeldinger, blir med i trekningen av et gavekort på kr 500.- som takk for hjelpen. Vi ønsker også å vise frem fikseoppdragene på nettsiden og vil derfor for ordens skyld be om lov til å publisere disse produktbildene vi har tatt. Begge deler er frivillig og om du vil, kan du også være anonym. Om vi ikke hører fra deg, så foretar vi oss ingenting.  

Keramikkavd.

1. Påmelding 

Påmelding gjøres ved å først melde din interesse og å avtale kursdatoer. Deretter bookes kurs online, via  bookingsskjemaet på bookingsiden vår. Alle deltagere over 18 år må booke sin plass på kurset, barn blir påmeldt via foreldrenes booking. Deretter får deltagerne tilsendt en ordrebekreftelse (med angrerettskjema) og kursleder tar kontakt med praktisk informasjon og betalingsinstruksjoner før kurset starter. 

2. Betaling 

Betaling skjer etter booking, per Vipps eller kort. 

3. Endring/ombooking

 

Påmeldingen er bindende (dersom ikke angrefristen er gjeldende), men det er mulig å endre dato og navn på deltager. Dette kan gjøres inntil 48 timer før kursstart, etter dette kun ved sykdom. 

3. Angrerett

Vi har 14 dagers angrerett og i denne perioden kan avtalen kanselleres og endres (og beløpet refunderes). Dersom kurset gjennomføres før 14 dager er gått, vil angrefristen gjelde frem til dato for gjennomført kurs. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, ber vi deg fylle ut mottat angrerettskjema og sende oss per epost. 

4. Metoder

Ved å gå på kurs hos oss vil du selvfølgelig lære det grunnleggende om leire, keramikk og få praktisk erfaring med materialet og skapende aktiviteter. Men hos oss får du i tillegg, prøvd deg i rollen som produktutvikler! Du vil lære arbeidsmetoder innen kreativ problemløsning og designmetodikk og få muligheten til å bruke disse verktøyene når du skaper dine egne ting. Våre kurs bygger også på velkjente og praktiske undervisningsmetoder i verkstedet, som bla brukes ved tradisjonelle kunstskoler og i annen pedagogisk virksomhet. 

5. Forventninger 

Leire er et naturmateriale og uventede ting kan skje. Keramikkfaget er omfattende og krever en god dose øvelse,- så  hos oss er ikke nødvendigvis sluttproduktene i høyest fokus, men heller veien dit.  Det er derfor greit å være litt forberedt på dette og sette seg realistiske forventninger for kurset. Vi har derfor ikke "perfekthetsgaranti" eller "fornøydhetsgaranti" på selve produktene som lages på kurs og workshops.  Allikevel er vårt aller viktigste mål å gi deg nøye utvalgt og kvalitetssikret kunnskap og de beste forutsetningene for at du lykkes og når dine mål for kurset.

5. HMS

Verkstedet er tilrettelagt for å kunne arbeide med leire og keramikk på en trygg måte. HMS er et obligatorisk tema på alle våre kurs, og en forutsetning for å kunne arbeide selvstendig i verkstedet. Deltagerne har ansvaret for å følge HMS retningslinjene som gjennomgås, under alt arbeid i verkstedet. 

Vi har aldersbegrensning på 13 år, som betyr at barn fra 13 år kun kan delta i følge med en voksen. Vi minner om at under våre kurs og workshops er det den voksne som har hovedansvaret for barnet. 

Vi vil informere om at våre vilkår kan endres ved behov. Det er vilkårene som gjelder ved bestilling som gjelder for deg som kunde, så det er viktig at disse er lest og forstått ved avtaleinngåelse. Ved en eventuell reklamasjon på våre produkter og tjenester, ber vi deg ta kontakt med oss innen rimelig tid på: post@kraftverkdesign.no

Fiksetjeneste
Vilkår kurs
Kontaktinfo
bottom of page